Assistentti – työyhteisön ”kävelevä Google” 9.5.2017
Miten selviää työarjen kaaoksessa, kun kollegoita ympärillä vähennetään, kun työt kasautuvat ja toimeksiantoja tulee useilta tahoilta? Miten selättää stressin ja oppii priorisoimaan päivän tehtävät? Tuhat asiaa tuntuu olevan aina kesken. Päivän ”to do”-listan suorittaminen ei tunnu onnistuvan, kun väliin puskee kasapäin muita töitä.
Oletko työpaikkanne ”kävelevä Google”, jonka odotetaan tietävän kaiken ja löytävän ratkaisun pulmaan kuin pulmaan? Ei hätää, et ole yksin! ToimistoSissien verkostosta saat tukea ja apua kollegoilta, jotka painivat samojen haasteiden kanssa. Tule mukaan tähän koulutuspäivään jakamaan kokemuksiasi kollegojen kanssa. Saat vinkkejä haastavien tilanteiden hallintaan ja uusia voimavaroja toimia työyhteisönne tärkeänä tukijalkana.
Valmennus on vuorovaikutuksellinen. Teemme runsaasti harjoituksia ja jaamme kokemuksia yhdessä keskustellen. Aiheeseen syventyminen aloitetaan jo ennen valmennusta ennakkotehtävällä.
Koulutuksen teemat
Töiden organisointi ja priorisointi
- konkreettisia työkaluja ajan hallintaan
- läsnäolon avulla keskittyminen olennaiseen
Omat vaikutusmahdollisuudet
- asenne: itsensä piiskaamisesta itsensä arvostamiseen ja oikean motivaation löytämiseen
- vaihtoehtojen näkeminen
- uusien toimintatapojen ja –mallien luominen
Stressinhallinta ja paineiden sieto
- lyhyt oppimäärä stressin olemuksesta
- tukipilarit
ToimistoSissien kommentteja koulutuksesta:
- "Assistenttien tapaan omat asiat ovat jääneet aina viimeiseksi. Kurssi vahvisti ajatusta siitä, että ajoittainen työtilanteen rauhoittaminen ja terve itsekkyys palvelee loppujen lopuksi kaikkia. Päätin, että autan jatkossakin muita, mutta en silti tallo omia suunnitelmia ja aikatauluja jalkoihini. Myös omasta jaksamisesta täytyy huolehtia. Silloin ympärillä olijatkin voivat hyvin. Myös kollegoiden tapaaminen oli hienoa. Eri yritykset ja ihmiset, perimmäiset huolenaiheet silti samoja. Vertaistukea tarvitsee aina."
- "Osallistujat kollegoja, joten ymmärsivät hyvin assarin asioita, ongelmia jne. Paljon keskustelua ja mielipiteiden vaihtoa, josta sai hyviä vinkkejä."
Hinta
395.00 € + alv 24%, yhteensä 489,80 €
Hinta sisältää valmennuksen, materiaalit, aamu- ja iltapäiväkahvit sekä lounaan.
Kouluttaja
Kaija Pitkäniemi, Intuitivo Oy, on vetänyt ToimistoSisseille useita koulutuksia ja saanut kiitosta innostavasta ja interaktiivisesta otteestaan.
Lue ToimistoSissien kirjaamat suositukset Kaijan valmennuksista.
Osallistujien kommentteja Kaijasta kouluttajana:
- "Todella erinomainen kouluttaja, jolla oli tietoa ja taitoa. Käytännönläheisesti toi tiedon meille, eikä pelkästään tiedon, vaan myös vinkkejä/työkaluja. Selkeä ja johdonmukainen powerpoint-esitys. Huomioi meidät jokaisen."
- "Todella erinomainen kouluttaja, jolla oli tietoa ja taitoa. Käytännönläheisesti toi tiedon meille, eikä pelkästään tiedon, vaan myös vinkkejä/työkaluja. Selkeä ja johdonmukainen PowerPoint-esitys. Huomioi meidät jokaisen."
"Olen harvoin tavannut yhtä hyvin osallistujat sitouttavan kouluttajan kuin mitä Kaija Pitkäniemi on. Hänelle on todellakin taito saada osallistujat jakamaan omia esimerkkejään, kommentoimaan ja olemaan mukana. Hän pystyi hyvin luomaan lämpimän ja luottamuksellisen ilmapiirin."
Anne Kangasniemi, Executive Assistant, Valmet Oyj
Ohjelma ja aikataulu
klo 9.00 Aamukahvit ja koulutus
klo 11.45 Lounas
klo 12.30 Tutustumiskierros Majvikissa
klo 13.00 Koulutus
klo 14.30 Iltapäiväkahvit
klo 14.45 Koulutus
klo 16.15 Koulutus päättyy
Paikka
Kokous- ja kongressihotelli Majvik, Majvikintie 1, Masala, Kirkkonummi.
Jos tulet julkisilla, tule junalla Masalaan. Junalla saapuville on taksikyyti asemalta mennen tullen Majvikiin.