ToimistoSissit ToimistoSissit

Liity ilmaiseksi!
Tulevaisuuden huippuassistentit -seminaari

Tämä ammatti-identiteettiä ja -itsetuntoa buustaavaa, rohkeutta ja näkökulmia tulevaan tuova seminaaripäivä on tehty sinulle, joka toimit organisaation assistenttiportaalla toimistotyön asiantuntijana.

Assistenttityön merkitys on vaikeasti mitattavissa. Avataan yhdessä assistenttityön rooleja ja tarkastellaan miten tukipalvelutehtävissä työskentelevät vaikuttavat työelämässä. Tälle työlle on tarvetta myös tulevaisuudessa, mutta miten työ muuttuu?

Seminaarista lähdet seuraavaan työpäivään voimaantuneena ja rohkeana ratkaisemaan eteesi tulevat haasteet. Olet oivaltanut asioita, jotka tekevät sinun työstäsi tärkeää!

tunnelmia ToimistoSissien 10-vuotisjuhlaseminaarista


Ohjelma ja aikataulu

15.9. Seminaarietkot

Klo 14.00-15.00 verkkotapaaminen

Kun ilmoittaudut seminaariin, olet myös kutsuttu seminaarietkoille. Osallistumislinkki lähetetään lähempänä. Etkoilla tapaat seminaariin osallistuvia kollegoita ja panelisteja, pääset kurkkaamaan tapahtuman kulisseihin sekä keskustelemaan seminaaripäivän aiheista ja mikä tekee seminaarista tärkeän. Mistä aiheista haluaisit kuulla panelistien kertovan ja keskustelevan? Voit vielä vaikuttaa nostamalla esiin teemoja, jotka kiinnostaisivat sinua.

11.10. Pohjustusta seminaaripäivän aiheeseen

Klo 10.00-11.30
Yksilö, yhteisö ja yrityskulttuuri - miltä näyttää assistentin rooli muuttuvassa työelämässä? /
Outi Sivonen, Henkilöstöjohtaja, Solita Oy

Outi julkaisi keväällä kirjan Yrityskulttuurit murroksessa. Tässä tilaisuudessa kuulemme Outilta työkulttuurien murroksesta ja käymme keskustelua siitä, miten muutosvoimat näkyvät assistentin työssä.

Lue tilaisuuden sisällöstä tarkemmin >>

Tähän ennen seminaaripäivää, verkossa pidettävään keskustelutilaisuuteen, voit osallistua seminaarilipulla. Tilaisuuteen ei tarvitse ilmoittautua erikseen. Saat osallistumislinkin lähempänä tilaisuutta. Outin alustus pyritään saamaan tallenteeksi ja toimittamaan jälkikäteen, jos et pääse tähän tilaisuuteen mukaan. Keskusteluosuutta ei tallenneta.

27.10. Seminaaripäivä VALOssa ja verkossa

Klo 13.00 Tilaisuuden avaus

Klo 13.20 Miksi tulevaisuudessakin tarvitaan assistentteja? / Reima Launonen, Filosofian akatemia

Klo 14.00 Case Vincit: Assistentin työ Great Place to work -palkitussa organisaatiossa/ Teemu Uotila, Vincit

Klo 14.40 Tauko ja kahvit

Klo 15.00 Aivovenyttely / Reidar Wasenius, Breaks Finland

Klo 15.20 Paneeli: Miksi assistentin työ on arvokasta?

Klo 16.10 Tee työstäsi unelmatyö / Riikka Pajunen, Montevista

Klo 16.55 Seminaarin päätössanat

Klo 17.00 Seminaariosuus päättyy

Tilaisuuden ohjelmaan ja aikatauluun voi tulla vielä muutoksia.


Mistä seminaarissa puhutaan?

Reima Launonen

Reima Launonen
Työelämän tutkija ja kehittäjä
Filosofian akatemia

Miksi tulevaisuudessakin on tarvetta assistenteille?

Tulevaisuuden työelämää ei rakenneta pelkän uuden teknologian varaan, vaan saumaton yhteistyö ja inhimillisen toimijuuden mahdollistaminen toimivat menestyksen reseptinä myös tulevaisuudessa. Lisäksi kun katsoo millaisia toiveita uudelle teknologialle asetetaan, niin nämä toiveet vastaavat asioita, joita assistentit tekevät organisaatiossa. Puheenvuorossa nostetaan esille tukipalveluiden merkitys arjen liimana, joka auttaa luomaan toimivat puitteet päivittäiselle tekemiselle. Hyvä assistentti tuottaa työntekijälle enemmän lisäarvoa kuin perinteinen pomo.


Teemu Uotila

Teemu Uotila
Chief Operations & Legal Officer
Vincit

Case Vincit: Assistentin työ Great Place to work -palkitussa organisaatiossa

Millaisia rooleja ja vastuita assistenteilla on Vincitillä? Millaista osaamista johto arvostaa ja mitä tulevaisuudessa tarvitaan? Vincit on tunnettu hyvästä yrityskulttuuristaan. Kuulemme, miten heillä motivoidaan henkilöstöä sekä Teemun vinkit yhteisöllisyyden rakentamiseen.


Riikka Pajunen

Riikka Pajunen
Työelämävalmentaja, Hyvinvointivalmentaja
Montevista

Tee työstäsi unelmatyö!

Mitä unelmatyöhön kuuluu sinulla? Mitä vahvuuksiasi haluat käyttää päivittäin? Miltä tuntuu mennä maanantaiaamuisin töihin - ja miten saat sen tuntumaan hyvältä? Ota haltuun positiivisen psykologian uusimmat opit oman työn kehittämiseen ja hyvinvointisi vahvistamiseen. Opit myös keinoja korjata työsi epäkohtia ratkaisukeskeisesti ja arvostavan vuorovaikutuksen tehokkain työkaluin.


Paneelikeskustelu: Miksi assistentin työ on arvokasta?

Assistentti on toimiston menestymisen mahdollistaja! Miten assistentin tekemä työ näkyy käytännössä työpaikoilla? Millaista tietoa ja taitoa huippuassistentti omaa? Mikä tekee assistentista korvaamattoman esimiehelle? Miten assistentin työn arvostusta voisi lisätä?

Paneelimme nostaa lavalle assistenttityön rautaisia ammattilaisia ja esimiehiä keskustelemaan, mikä tekee assistentin työstä niin tärkeää nykypäivän työelämässä. Pohdimme myös, mitä työkulttuurin muutos vaatii assistenteilta. Entä millaisena assistenttityön tulevaisuus näyttäytyy? Onko tulevaisuuden trendi se, että assistenttien määrää taas lisätään?

Paneeli toimii keskustelunavaajana. Keskustelua jatketaan ryhmissä jatkoilla. Joten varaathan paikan myös jatkoilta.

Panelistit:

Liisa Åström

Liisa Åström
Vice President, Products and systems
Vaisala

Katri Anteroinen

Katri Anteroinen
Executive Assistant
Nokia

Sari Julin

Sari Julin
Yksikön päällikkö
STUK


Reidar Wasenius

Reidar Wasenius
Luova johtaja, Personal Brainer
Breaks Finland

Aivovenyttely

Seminaariamme juontaa yksi Suomen tunnetuimmista äänistä: Reidar Wasenius. Reidar vetää iltapäivän kahvitauon päätteeksi myös aivovenyttelyn, joka lisää henkistä joustavuutta ja luovuutta. Saamme samalla eväitä muuttuvassa arjessa jaksamiseen ja onnistumiseen. Ajatuksia herättävien tehtävien myötä pääsemme tekemään ja ajattelemaan asioita, joita emme koskaan ole tehneet tai ajatelleet aiemmin.


27.10. Seminaarijatkot VALOssa

Klo 17.00-19.00

Seminaarijatkot, joita ei kannata jättää väliin!

Kun seminaari päättyy, pääset keskustelemaan seminaarin herättämistä ajatuksista yhdessä muiden kanssa, sparrailemaan asioita ohjatusti pienryhmissä ja kuulemaan kollegoiden näkökulmaa assistenttityöhön. Mikä on kollegan supervoima, joka auttaa onnistumaan? Entä mikä sinun? Seminaarijatkot tarjoavat mielenkiintoisia keskusteluita uusien kollegatuttavuuksien kanssa. Jatkoilla on tarjolla salaattibuffet.

27.10. Jatkojen jatkot VALOssa majoittuville

Klo 19.00 -

Jää VALOon viettämään rentoa iltaa kanssamme. Pulahdetaan altaaseen ja virkistytään VALOn upealla wellness-osastolla, hotellin katolla. Vaihtoehtoisesti voit myös jäädä istumaan iltaa baariin uusien kollegatuttavuuksien kanssa. Jatkojen jatkot ovat tarjolla niille, jotka jäävät majoittumaan VALOssa. Varaa siis koko seminaaripaketti ja nauti täysillä VALOn tarjoamista puitteista etätöihin ja virkistymiseen!

Valo Hotel & Work Wellness area


Tapahtumapaikkana VALO Hotel & Work

Seminaaripaikaksi valikoitui monipuolinen ja upea VALO Hotel & Work, joka tarjoaa toimivat puitteet elämykselliselle seminaaripäivällemme. Katso virtuaalikuvat ja esittelyvideo.

Käytä hyödyksesi tilaisuus tutustua taloon ja sen mahdollisuuksiin. Osallistu seminaaria ennen järjestettävälle esittelykierrokselle ja jää yöksi sekä viettämään etätyöpäivää VALOssa perjantaina seminaaripäivän jälkeen.

Valo Hotel & Work

 

Jää yöksi ja jatka seminaaria etätyöpäivällä!

Irrottaudu työarjesta! Jää viettämään seminaarin jälkeen VALOon perjantaietäpäivää ja testaamaan samalla työtilaksi muuntuvaa hotellihuonetta. Seminaariosallistujana saat tämän paketin ToimistoSissien erikoishintaan 70 €. Saat oman huoneen 27.10. klo 16 - 28.10. klo 15. Huoneen luovutettuasi voit jäädä halutessasi vielä työskentelemään VALOn coworking-tiloihin. Hintaan sisältyy aamiainen ja wellness-sisäänpääsy.

Tämä paketti on räätälöity sinulle, joka asut PK-seudun ulkopuolella, jotta sinunkin olisi mukava ja helppo osallistua seminaariin ja päästä kokemaan ToimistoSissit-verkoston tapahtuma ja tunnelma livenä sekä tutustua Sissi-kollegoihin.

Tämä paketti on tarkoitettu myös sinulle, joka asut PK-seudulla. Miksi kiirehtisit kotiin? Ota kerrankin aikaa nauttia kokonaisvaltaisesti tapahtumapäivästä ja keskittyä oman ammattitaidon kehittämiseen, virkistymiseen ja verkostoitumiseen kollegoiden kanssa. Seuraavan työpäivän pääset aloittamaan sujuvasti arkea piristävässä työympäristössä.

Tämän paketin pääset varaamaan koodilla "SISSI2022"

Valo Hotel & Work Smart

 

Etkö pääse paikan päälle seminaariin?

Harmi, mutta ei huolta! UNIE Elevating Events avaa linjat seminaariin omalle työpisteellesi ja pääset seuraamaan mielenkiintoista ohjelmaamme klo 13-17 sekä osallistumaan Airmeet-alustan kautta. Saat henkilökohtaisen osallistumislinkin tapahtumaan, kun ilmoittaudut etäosallistujaksi.

 

Valitse itsellesi sopiva tapa osallistua ja ilmoittaudu mukaan syksyn mielenkiintoisimpaan seminaariin!

Ilmoittaudu seminaariin klo 13-17 VALOssa Ilmoittaudu seminaariin + jatkoille klo 13-19 VALOssa Ilmoittaudu seminaariin klo 13-17 etäosallistujana

Aika:
27.10.2022 klo 13-17 + jatkot klo 17-19

Paikka:
VALO Hotel & Work
Mannerheihintie 109, Helsinki.

Hinnat:

SEMINAARI klo 13-17

  • 250 € + alv 24 % livenä ToimistoSissit
  • 295 € + alv 24 % livenä muut
Ilmoittaudu seminaariin VALOssa
  • 175 € + alv 24 % etänä SissiPassilla
  • 195 € + alv 24 % etänä ToimistoSissit
  • 250 € + alv 24 % etänä muut
Ilmoittaudu seminaariin etäosallistujana

SEMINAARI + JATKOT klo 13-19

  • 250 € + alv 24 % livenä SissiPassilla
  • 275 € + alv 24 % livenä VALOssa ToimistoSissit
  • 295 € + alv 24 % livenä VALOssa muut
Ilmoittaudu seminaariin + jatkoille VALOssa

MAJOITUS + ETÄTYÖ -PAKETTI

  • 70 €

Paketti sisältää majoituksen 27.-28.10., aamiaisen, työpäivän Smart-huoneessa sekä coworking-tilat ja wellness-sisäänpääsyn. Paketti on varattavissa 27.9. alkaen. Varaa koodilla "SISSI2022"

Peruutusehdot:

Tilaisuuden voi peruuttaa 26.9.2022 saakka ilman kuluja. Peruutuksissa 27.9.-12.10. laskutetaan 50 % osallistumishinnasta. 13.10. jälkeen laskutetaan 100 % osallistumishinnasta. Osallistujaa voi vaihtaa, jos estyy itse pääsemästä paikan päälle. Live-seminaarilipun voi aina vaihtaa verkkoseminaarilippuun.


Tapahtuman tuotantotiimi